
De deal tussen Ajax en Ziggo, per 1 januari 2015 de nieuwe hoofdsponsor, zorgt voor nogal wat opschudding in Nederland. Veel supporters van Feyenoord walgen van het nieuws en willen hun abonnement bij het kabelbedrijf zo snel mogelijk opzeggen.
Sportmarketingdeskundige Frank van den Wall Bake gelooft niet dat Ziggo bang hoeft te zijn voor veel opzeggingen: ”Mensen reageren emotioneel op zo’n bericht, en dat is ook logisch”, verklaart hij aan het Algemeen Dagblad. ”Emotie is de kracht van sport. Maar weinig mensen zullen het ook gaan doen: om een beetje in Feyenoord-termen te blijven zijn het vaak geen daden, maar woorden.”
Van den Wall Bake looft de daadkracht van de regerend landskampioen: ”Met Ziggo haalt Ajax niet alleen een zak met geld binnen, maar ook een hoop kennis en kunde van media. Ziggo is onderdeel van Liberty, een mondiale speler op de entertainmentmarkt. Ajax is ook een mondiale speler, dus dat is heel goed voor de club. Ajax kan bijzonder blij zijn.”